
Hoe is de naamkeuze ontstaan?
Grote stap, misschien zelfs emotioneel om een naamswijziging te overwegen, maar het is veel zwaarder en daarmee negatief emotioneel om een naam te blijven voeren die de lading niet meer dekt. Of die simpelweg niet meer bij je past.
Buro 3 heeft zijn doel bereikt en met de nieuwe naam zijn we wederom op zoek gegaan naar de essentie op een ander vlak van communicatie. Wat maakt(e) onze naam nu herkenbaar. Het woord “Buro” is onderaan de streep heel inwisselbaar en in verkeerde context zelfs verwarrend. Traditionele bureaus zijn vaak 1 op 1 gekoppeld aan fysieke (lees: print) media. En precies dit is wat wij niet doen. Wij zijn een partner voor organisaties met ambitie die op zoek zijn naar strategische sturing in combinatie met trefzekere digitale communicatie. Hierbij is digitaal de taal die wij vloeiend spreken en beheersen.
Een van de belangrijkste doelen voor een herpositionering is de kans op verwarring bij de potentiële doelgroep verkleinen. Dit doe je door duidelijk te zijn. Duidelijk zijn zonder onze opgebouwde naam zomaar overboord te gooien. Laten we duidelijk communiceren vooral combineren met de bestaande herkenbaarheid. Voorheen “Buro 3, digitaal marketingbureau” nu “drie ⴾ digitaal”, laten we de stappen inzichtelijk maken:
- Buro is inwisselbaar en mogelijk verwarrend, laten we dit eerst weghalen.
3, digitaal marketingbureau - We zijn niet je traditionele bureau maar een buitengewone club specialisten die klanten graag verder helpt. Laten we ook dit “bureau” weghalen.
3, digitaal marketing - We doen veel meer dan alleen marketing en we doen ook meer dan websites ontwikkelen. We zetten dusdanig veel expertises in dat we deze nooit allemaal in onze naam kwijt kunnen. Laten we het duidelijk en eerlijk houden 🙂 marketing is niet ons complete dienstenpakket en zal daarom een stapje terug moeten doen.
3 digitaal - De ‘3’ blijft een duidelijke link naar Buro 3 en dient als belangrijk herkenningspunt. Voor ons is 3 een magisch nummer, het zit verweven in onze aanpak, we handelen vanuit 3 expertises en ga zo maar door. Daarnaast is de 3 zowaar een mythisch nummer, dit verdient meer dan één cijfer. Laten we deze netjes uitschrijven: ‘drie’. Klopt ook nog eens volgens de Nederlandse taal (niet alleen digitaal). Hey! Als het zo precies moet kloppen, waarom is “drie” dan niet met een hoofdletter? Goede vraag, beter antwoord. Wij zijn toegankelijk, heel toegankelijk zelfs. Daar horen geen u’s bij maar gewoon je en jij’s. Bij ons is er geen Drempel met hoofdletter D en daarom ook geen drie met hoofdletter D.
- Het tweede deel van de naam volgt heel logisch, het is namelijk de enige grens waarbinnen onze expertises blijven, de digitale wereld. En het staat er al, dat houden we zo.
drie ⴾ digitaal - Duidelijk, herkenbaar, genoeg gekaderd, maar niet beperkend. Owja en beschikbaar, wel zo handig.
Hoe doen jullie dat! Die drie bolletjes?? Leuk zijn ze hè! Vinden wij ook. Deze “bolletjes” komen niet uit de lucht vallen. Ze zijn er eigenlijk altijd al geweest, maar hier hebben we nu pas écht goed naar gezocht en gevonden! Best bijzonder, daarom noemen we het geen “bolletjes” maar ons “beeldmerk”. Ze vormen zelfs een pijltje vooruit, dat past bij de slogan en merkpositionering… klopt, perfect!
Het beeldmerk
Ons beeldmerk symboliseert twee partijen die door een proces samenkomen en daarmee positief resultaat behalen. Dit visuele aspect zetten we graag kracht bij met passende kleuren. Het blauwe kan geen verrassing zijn, dit is letterlijk het blauwe “bolletje” uit Buro 3, maar we doen meer dan één ding, dus daar horen ook extra kleuren bij.

Kleurkeuze
Het koraalrode symboliseert energie en opwinding, dit is precies wat we nodig hebben bij het bepalen van nieuwe merkpositioneringen. Enerzijds wat we nodig hebben voor resultaat en blijvende motivatie. Anderzijds wat de merkpositionering trajecten teweegbrengen bij onze klanten maar ook bij onszelf. Worden we blij van! “Ow en laat me raden, koraalrood omdat dit hip is zeker?” Mooi is het zeker, hip wellicht ook, maar het is vooral een tint zachter dan gewoon rood. Ja, we zitten vol energie en enthousiasme. Nee, we overschreeuwen onze klant liever niet. We blijven veel liever op gelijke hoogte met gedeeld enthousiasme en eerlijk advies. We blijven gewoon, maar niet gewoon rood.
En dan de derde, kom er maar in Lucille: “GROEN!” zouden ze bij Lingo roepen. Groen roepen maakt het nog niet schreeuwerig. Groen staat voor groei en gezondheid. Dat is top, wij vertalen dit door naar duurzaam resultaat. Niet overhaast, niet te snel maar…. elke keer verder.
Benieuwd wat andere kleuren betekenen? Lees dan onze verdiepende blog over kleurgebruik.
Kleurverloop
Los van de drie kleuren is ons kleurverloop essentieel in de huisstijl. Ons persoonlijke karakter overstijgt ieders individuele talent, het verbindt ons als personen en creëert daarmee overlap in het volledige team.
Als je kijkt naar onze drie hoofd-expertises: merkpositionering (koraalrood), webontwikkeling (blauw) en marketing (groen) gebeurt hetzelfde als bij onze mensen. Deze drie expertises bevinden zich niet op losse eilanden, maar vormen juist één geheel. Verbonden door kwaliteit, betrouwbaarheid en vertrouwen. Laten deze drie kenmerken nou net de betekenis zijn van donkerblauw als kleur.


‘Los van deze verbindende factor overlappen onze expertises in de praktijk heel vaak. Wij lopen geen individuele sprints, maar zien het altijd als een estafette.’
Een team effort waar op het perfecte moment de juiste personen samenkomen om het stokje van elkaar over te nemen en deze samen naar de finish te dragen. Winst is er alleen als we letterlijk met elkaar optrekken en in pas blijven lopen.
Het logo
Slogan, naam, beeldmerk en kleuren komen samen in de meest fundamentele visuele uiting van onze merkpositionering: ons logo. Het nieuwe gezicht van onze organisatie. Een herkenbaar gezicht met de juiste uitstraling in iedere situatie. Het logo moet natuurlijk breed toepasbaar zijn en juist ook in bijzondere situaties qua herkenbaarheid overeind blijven.
- Dit is precies de reden waarom wij logo varianten maken. Van links naar rechts, van meest wenselijk tot de essentie die overblijft.
Logo’s horen perfect te zijn tot op het kleinste detail. Ooit ogen ze simpel, maar juist daar zit de complexiteit. Als verhoudingen niet kloppen gaan ze rammelen op kleinere schaal.


Fysieke merkuitingen
Het mooiste van een herpositionering is wat ons betreft het resultaat terug zien komen in de praktijk. Natuurlijk digitaal maar zeker ook in tastbare middelen. Durven inzetten op de kracht van het geheel is hierbij spannend, maar wel heel sterk als het werkt! Het is namelijk onmogelijk om op ieder middel de complete merkpositionering uit te leggen, daar is simpelweg niet altijd plek voor.
Wij geloven in de crossmediale relatie tussen alle communicatiemiddelen. Bij drie ⴾ digitaal zijn we gespecialiseerd in het optimaliseren van contactmomenten, we wegen deze op waarde en zorgen dat de klanten van onze klanten de juiste boodschap op het juiste moment te zien krijgen. We begeleiden ze van contactmoment naar contactmoment waardoor je op het conversiemoment al een paar keer “ja” hebt gezegd tegen onze communicatie. De ja-ja-ja techniek.
Wij zeggen in ieder geval volmondig JA tegen drie ⴾ digitaal!











