Hoe ziet het traject eruit?
Iedere goede samenwerking begint met een eerste contact, waarna we een intakegesprek inplannen. Daarin horen we graag alles over jouw manier van werken en wat jouw merk uniek maakt. Als dat goed bevalt, gaan we meteen van start met het onderzoek.
Onderzoek
We doen liever geen goedbedoelde aannames, maar geven je een plan dat gebaseerd is op objectieve data en onze ervaring uit het vak. Daarom beginnen we het traject met een onderzoek. Hierin onderzoeken we dingen die we moeten weten, zonder dat het een langdradig proces wordt. De vaart erin houden is voor iedereen fijn, maar een valse start zou sonde zijn.
We halen input uit verschillende bronnen. We kijken namelijk naar hoe jullie het merk zien, maar ook hoe de klant hierover denkt en of dit overeen komt. Uiteindelijk is het namelijk het belangrijkst dat jouw (potentiële) klanten de juiste indruk krijgen. Deze input verzamelen we via enquêtes met academisch onderbouwde vragen. Zo meten we precies wat we willen weten. Om jou en je bedrijf beter te leren kennen versturen we ook een korte enquête en in een sessie met jou gaan we deze antwoorden doornemen. Op die manier weten wij écht hoe jullie in de race staan en slaan wij de plank niet mis.
Een derde onderdeel van het onderzoek omvat een concurrentieanalyse. We willen natuurlijk verzekeren dat jouw nieuwe herpositionering uniek is ten opzichte van je concurrenten en dat jij je écht onderscheidt.