
De uitdaging
Begin 2020 hebben wij voor Rob Sleegers Interieurbouw een nieuwe website ontwikkeld en daarnaast ook de online marketingactiviteiten overgenomen. Vanaf de livegang was een daling in posities op Google en via het organische verkeer zichtbaar. Wat was er aan de hand? We hebben alle mogelijkheden onderzocht en het viel op dat externe links verdwenen. Dit suggereert dat eerdere linkbuidlingactiviteiten tenietgedaan werden. Aan ons zaak om het tij te keren en bovendien ook de organisatie online verder te laten groeien.
De oplossing
Enerzijds zijn we gestart met het adverteren op Google. Het grote voordeel hiervan is dat je binnen no-time zichtbaar en vindbaar bent op zoekwoorden waarop je nog niet hoog scoort en daarnaast kan je erg speciefiek targeten. Wat voor Rob Sleegers Interieur belangrijk is, aangezien een aanvraag uit Zuidoost Nederland waardevoller is, dan een aanvraag uit de randstad.
Anderzijds is SEO ingezet om de verloren posities terug te winnen én waar mogelijk ook te verbeteren. Gedegen onderzoek is nodig om te bepalen wat de ‘quick wins’ zijn op kort termijn en waar ‘SEO kansen’ liggen op langer termijn. De werkzaamheden die we hiervoor uitvoeren zijn snelheidoptimalisaties, het herschrijven van teksten op de website a.h.v. de richtlijnen van Google en linkbuilding om de autoriteit van de website en pagina’s te vergroten.
Meer weten over linkbuilding? Lees dan ook de KiesZon linkbuilding case.
Het resultaat
Voor Rob Sleegers Interieurbouw draait het om afspraakaanvragen. Wanneer Rob Sleegers Interieurbouw kennismaakt op locatie met een potentiële klant en een inschatting kan maken van de opdracht, is de kans het grootst dat een opdracht daadwerkelijk doorgaat. Door de inzet van zoekmachine marketing (zowel SEO als Google Ads) is het aantal afspraken gestegen met 125%.
De inspanningen in SEO hebben er toe geleid dat de verloren posities zijn hersteld en nu kunnen we de focus leggen op zoekwoorden waarop Rob Sleegers Interieurbouw nog niet zo goed op scoort. Hierdoor vergroten we de figuurlijke olievlek totdat Rob Sleegers Interieurbouw volledige zichtbaarheid heeft op de meest relevante zoekwoorden.
Door constante optimalisaties in het Google Ads account is het gelukt om de kosten per conversie te laten dalen met 40%. Een prachtig resultaat, want de klant krijgt dus meer, voor minder. En wie wil dat nou niet!
- Afspraakaanvragen
Door de inzet van zoekmachine marketing is het aantal afspraakaanvragen gestegen met 125% - Bezoekersaantallen
Het juiste verkeer naar de website. Middels een overal online marketingstrategie zijn de bezoekersaantallen gestegen met 42% - Kosten per conversie
Constante optimalisaties in het Google Ads account heeft de kosten per conversie laten dalen met 40%