
Een webshop met veel producten en een duidelijke categorisering
Woocommerce webshop
Samenwerking met meerdere partijen
Nadat we al een hele tijd de online marketing voor Little Dreamers uitvoeren is het tijd voor een nieuwe webshop. Het doel van de nieuwe webshop is het uitstralen van een betere beleving en extra inspiratie. Daarbij is de keuze gemaakt om over te stappen van MijnWebWinkel naar WordPress in combinatie met WooCommerce.
Fase 1: Structuur, categorisering en SEO strategie
Little Dreamers heeft veel producten in verschillende categorieën, daarom is het enorm belangrijk dat de website duidelijk en overzichtelijk is. Om deze reden begint het proces met het goed uitdenken van de webshop structuur, categorisering en SEO strategie. De reden hiervoor is dat een vanaf het begin goed opgezette categorie, structurering en SEO strategie de weg vrijmaakt voor optimale groei in de breedte. Een kloppende structuur en categorisering is dus de basis voor een succesvolle SEO strategie voor webshops.
Een voorbeeld van de url structuur uit de webshop:
/behang/
/behang/rood/
/behang/dino/
/behang/dierenprint/
Op deze manier kunnen we vanuit één categorie ineens uitbreiden naar 50+ SEO categorieën. Daarbij houden we rekening met de goede interne links van producten naar de categorieën zodat Google de pagina makkelijk kan vinden en de pagina dus meer kans maakt op een hoge positie.
Fase 2: Producten
De volgende stap in het proces is het maken van een import. Door deze import worden de producten van MijnWebWinkel overgezet naar Woocommerce. De overgang van MijnWebWinkel naar Woocommerce is op deze manier eenvoudiger. Dit bespaart Little Dreamers veel werk.
Wat Little Dreamers nu nog moest doen is het vullen van de eigenschappen van de producten. Denk aan kleuren, materialen, gender en leeftijd. Hierdoor wordt de filter van de webshop goed gevuld. Door de filters op deze manier van te voren goed uit te werken scheelt dit veel handmatig werk nadat de website live is. Maar wat nog belangrijker is, is het feit dat de bezoeker de filter nu optimaal kan gebruiken. Dat geeft het gebruiksgemak van de website een boost. Mede daarom ervaren de bezoekers de site als een fijne webshop!
Fase 3: Na ontwikkeling
Na de ontwikkeling is er een uitgebreid migratieplan opgesteld zodat bezoekers van de oude website altijd juist worden doorgestuurd naar de nieuwe webshop. Om op het gebied van SEO snel stappen te maken en groei te realiseren zorgen we dat nieuwe urls snel door Google opgepakt worden. Hiervoor gebruiken we een door onszelf ontwikkelde instant indexing tool.
Samen naar succes
Tijdens de ontwikkeling van de webshop is er veel gespart tussen de verschillende partijen om tot een zo mogelijk eindresultaat te komen. Hierbij was het belangrijk dat er zowel naar beleving en inspiratie, als naar functionaliteit en conversie werd gekeken.

Samenwerken begint met menselijk contact