Eerst denken, dan doen; eerst de structuur, dan het ontwerp ⚖️
In de design fase worden veel zaken beïnvloed door gevoel. Sommigen vinden iets mooi, anderen niet, en andersom. Iedereen is in dat opzicht een designer, want iedereen vindt er iets van. Dit gaat vaak ten koste van de focus op logica, zaken als de structuur en lay-out van de website. Daarom trekken wij de logica los van het uiterlijk en verdelen we dit in een denk-fase (wireframing) en doenfase (ontwerpen).
Door eerst te focussen op ‘het denkwerk’ van de site, zijn we gericht bezig met de blauwdruk van de website, zonder dat onze smaak of die van de klant hier invloed op heeft. Voor Luke van Leeuwen zijn we gestart met wireframes, waarin we de menustructuur, lay-out en inhoud van de website samen hebben bepaald. We nemen hierin ook de ruimte om (kop)teksten in te vullen waardoor je een goed beeld krijgt van de beleving en inhoud van de website en dat zonder ontwerp. Na het gladstrijken van de laatste plooien staat de structuur en logica van de website en merkt iedereen dat dit ‘werkt’. Het is nu tijd voor het jasje.
De website in de praktijk
We laten je graag zien hoe de uiteindelijke website eruit is te komen te zien. Bekijk onderstaande video en zie hoe wij met doordachte webontwikkeling Luke van Leeuwen de mogelijkheid geven om hun ambitie te laten zien aan de buitenwereld.
Een ontwerp dat perfect past 🧩
De ontwerpfase van een site is een goed moment om de potentie van de merkpostionering verder tot uiting te laten komen. De duidelijke merkpositionering zorgt voor een leidraad, waardoor we snel stappen kunnen maken. We merken dat voor de klant hier alle puzzelstukjes op zijn plek vallen. Dat is altijd een prachtig moment om te zien. De o’s en a’s vliegen ons om de oren. Het resultaat is een website die precies uitstraalt wie Luke van Leeuwen is en waar ze voor staan: een vrolijke en toegankelijke fietsenwinkel waar alleen professionele fietsliefhebbers werken. Oordeel zelf.
“Super prettig contact, hobbels en bobbels worden snel vlak gestreken en de lijntjes zijn kort!”
Voor onze fietsenwinkel Luke van Leeuwen hebben we samen met drie ⴾ digitaal een mooie nieuwe website kunnen lanceren. Super prettig contact, hobbels en bobbels worden snel vlak gestreken en de lijntjes zijn kort! Dat maakte het voor ons erg prettig om samen te werken. Op zoek naar mensen met veel kennis? Zoek niet verder!
Technische snelle basis essentieel voor toekomstige vindbaarheid
Techniek en snelheid leggen de fundering voor de vindbaarheid van je website, omdat het Google helpt de website te bereiken en te begrijpen. De techniek achter de website is dus net zo belangrijk als het verwerken van de belangrijkste zoekwoorden in teksten. Een technisch goed presterende website maakt het mogelijk om hoog te scoren in Google. Als Google (Lighthouse) ons een rapportcijfer zou geven voor de performance van de website kregen we een 10.
Is de techniek achter de website niet goed? Dan is dit voor de gebruiker van jouw website ontzettend storend. Denk aan een trage website of het linken naar niet bestaande pagina’s. Voor zoekmachines als Google is dit ook een reden om jouw website minder hoog te ranken in de zoekresultaten.