Al 10 jaar bij de snelst groeiende bedrijven 🦌

Samen vinden we wat jouw merk uniek maakt

Bij drie ⴾ digitaal gaan we samen met jou op zoek naar de unieke waarde van je merk. Jij kent je merk immers het beste. Zo zetten we een merkverhaal neer wat perfect bij jou past. Lekker makkelijk, want dan kun jij gewoon blijven doen waar je goed in bent en waar je gelukkig van wordt. Met een goede merkpositionering weet je het alleen óók te vertellen.

De voordelen van merkpositionering

  • Het geeft richting aan je marketing- en communicatie-uitingen
  • Creëert een samenhangende cultuur binnen je organisatie
  • Je onderscheidt jezelf van je concurrenten
  • Je merk wordt het onthouden waard, wat zorgt voor meer merkbekendheid
  • Het vergroot de klantloyaliteit
  • De visie van je merk wordt duidelijk, zodat je altijd het juiste doel voor ogen hebt
Merkpositionering door drie digitaal

Hoe pakken we dat aan?

Wij doen liever onderzoek dan goedbedoelde aannames. Zo kan jij je altijd vinden in jouw nieuwe merkpositionering.

Onderzoek Positionering Uitingen
Hoi! Swipe verder

Hoe ziet het onderzoek eruit?

In ons onderzoek kijken we naar de belangrijkste factoren bij het bepalen van je merkpositionering. We doen onderzoek naar jullie eigen merk en hoe jullie die zien en we doen onderzoek bij jullie klanten, om te kijken of die er hetzelfde over denken. Daarnaast doen we een concurrentieonderzoek, zo kunnen we verzekeren dat jouw nieuwe merkpositionering écht uniek is.

Hoe lang duurt het onderzoek?

We doen een grondig onderzoek, maar houden de vaart erin. Hoe lang het onderzoek precies duurt is afhankelijk van hoe snel we respondenten kunnen verzamelen, maar als alles soepel verloopt, kunnen wij ook extra gas geven. Hierdoor wordt het geen lang proces.

Waar is het onderzoek op gebaseerd?

Onze specialisten hebben het onderzoek uitgewerkt op basis van academische literatuur, bijgescherpt met onze ervaring uit de praktijk. Hierdoor kunnen we een goed onderbouwde en pragmatische conclusie trekken. Zo kun jij meteen en met zekerheid aan de slag met jouw merkpositionering.

Wat komt er uit het onderzoek?

Een goed onderzoek zorgt ervoor dat wij jullie bedrijf goed leren kennen en dat we een objectief beeld hebben van wat jullie merk uniek maakt. Uit dit onderzoek halen we de belangrijkste factoren voor de merkpositionering, zoals merkwaarden, merkpersoonlijkheid en meer. Deze nemen we als basis van je merkpositionering.

Onderzoek

Waarom is merkpositionering belangrijk?

Jij geeft je klanten op een consistente manier het juiste beeld van je merk. Dit zorgt voor meer merkbekendheid en hogere loyaliteit. Kortom, op lange termijn krijg je voor iedere euro die in marketing stopt, meer rendement.

Wat houdt een merkpositionering in?

Met een goede merkpositionering kies je ervoor om jouw merk in een unieke en waardevolle plek in de markt te plaatsen. Na een merkpositioneringstraject ontvang je jouw unieke positionering in een merkdocument. Dit bevat jouw nieuwe visie, merkwaarden, identiteit en andere uitingen zoals een slogan of communicatie concept.

Moet ik veel veranderen na een merkpositionering?

Het kan zijn dat een conclusie van het merkpositioneringstraject is dat het beter is om bepaalde uitingen aan te scherpen. Wij hebben in ieder geval als doel dat er één ding niet gaat veranderen: jouw persoonlijkheid en de manier waarop jullie werken. Merkpositionering is een lange termijn strategie en deze werkt alleen als je het consistent doorvoert. Daarom is het belangrijk dat je dicht bij jezelf blijft, zodat je dit gemakkelijk volhoudt. Wij gaan op zoek naar jouw verhaal, maar dan gaan we het beter communiceren.

Positionering

Wat wordt er bedoeld met 'uitingen'?

Uitingen zijn alle manieren waarop je jouw boodschap communiceert. Dit is alles wat iemand van het merk te zien zou kunnen krijgen. De belangrijkste uitingen zijn het logo, de slogan en het kleurgebruik van je merk.

Moet ik al mijn uitingen aanpassen met een nieuwe merkpositionering?

Het kan zijn dat een conclusie van het merkpositioneringstraject is dat sommige uitingen beter aangescherpt kunnen worden. Hier denken wij graag in mee en doen hier binnen het traject ook meteen een aanzet voor. Wij begrijpen de gevolgen van een aanpassing in het logo ook heel goed, dus we denken mee in wat er mogelijk is en passen ons advies ook hierop aan. Zo kun jij meteen uit de voeten met jouw nieuwe merkpositionering

Kunnen jullie helpen bij alle uitingen van mijn merk?

Binnen drie ⴾ digitaal hebben we specialisten op het gebied van (logo) design, copywriting en merkpositionering. Zo kunnen we helpen bij veel uitingen zoals een slogan, het logo, schrijfstijl en aanpassingen op de site.

Uitingen

Klanten die treffende merkpositionering inzetten

Bewezen resultaat met professionele tools en partners

Wij zetten diverse tools in voor onze klanten, onderstreept met de juiste certificeringen voor bewezen resultaat.

Aan de slag met jouw positionering

“De beste marketing lijkt niet op marketing”

Mensen zijn actief bezig met het ontwijken van reclames. Daarom pak je waarschijnlijk even wat te drinken wanneer er reclames op TV zijn en daarom vind je die YouTube advertenties ook zo vervelend. Je krijgt dagelijks zo veel marketing op je af, dat je deze onbewust wegfiltert. Met merkpositionering breng je jouw boodschap over, zonder dat het geforceerd overkomt. Lees hier meer over wat merkpositionering is.

Thijs Aarts Merkstrateeg
Peter-specialist-profielfoto-2025

Goede samenwerking begint met koffie

Samen jouw merk naar het volgende niveau tillen? Kopje koffie lijkt mij een goed idee