
De uitdaging
Bij het merendeel van de transacties gaat er een offerte traject aan vooraf. Via Google Ads stijgen de kosten jaarlijks door externe factoren zoals kosten per click stijgingen en concurrentie. Hoe kan voor iGarden minder afhankelijkheid gecreëerd worden van kanalen die onderhevig zijn aan prijsstijgingen in combinatie met een hoger offertebedrag.
De oplossing
We zijn voor iGarden aan de slag gegaan met het inzetten van affiliate marketing via Awin als extra verkoopkanaal. Aanvullend hierop is er een content traject ingezet in combinatie met linkbuilding om organisch verval van zoektermen posities in Google tegen te gaan en ook vanuit deze bron meer aanvragen te ontvangen.
Het resultaat
Door deze aanpak is de afhankelijkheid van Google Ads gereduceerd en het aantal offerteaanvragen verspreid over meerdere kanalen. Door het sturen van specifieke categorieën is het gemiddelde offertebedrag ook gestegen.
- Affiliate marketing
Zonder verval in offerte aanvragen vanuit Google Ads heeft affiliate marketing 19% van het totaal aantal offerteaanvragen opgeleverd. - Bezoekersaantallen
Het juiste verkeer naar de website krijgen. Het organische verkeer vanuit Google is gestegen met 30%. - Gemiddelde offertebedrag
Door het sturen van specifieke categorieën is het gemiddelde offertebedrag gestegen met ruim 60%