Heb jij het idee dat jouw doelgroep jou nog niet voldoende weet te vinden, maar vind je wel dat jij gevonden zou moeten worden omdat jouw werk steengoed is? Wij helpen je graag om deze potentie zichtbaar te maken en te benutten.
De voordelen van social media adverteren
Social media marketing is simpel gezegd: het adverteren op social media kanalen. Hiermee is het mogelijk bepaalde boodschappen heel gericht bij de juiste doelgroep op verschillende kanalen te krijgen. Je kunt advertenties heel gericht afstemmen op verschillende demografische gegevens, zoals leeftijd, locatie, taal, opleiding, relatie en ga zo maar door. Aanvullend kun je advertenties sturen richting mensen met bepaalde interesses of naar bestaande klanten die in het verleden al eens met jouw merk in aanraking zijn geweest.
In tegenstelling tot organische posts, waarvoor je niets hoeft te betalen, betaal je bij social media adverteren geld om berichten naar jouw doelgroep te sturen. De hoeveelheid geld is afhankelijk van je budget en je wensen. Het is dus ook afhankelijk van je budget hoeveel mensen jouw advertenties te zien krijgen. Wij kijken samen met jou naar jouw budget en geven eerlijk advies over hoe jij zo snel mogelijk start met effectief adverteren. Wij kijken niet naar een groot bereik, maar naar een relevant bereik. Dat vinden wij wel zo eerlijk.
De voordelen van social media adverteren:
- Gericht adverteren bij de juiste doelgroep
- Verschillende kanalen
- Advertenties afgestemd op demografische gegevens van je doelgroep
- Remarketing campagnes
Zo ziet een goede social media campagne er volgens ons uit!
- Iedere goede social media campagne begint bij de juiste strategie en boodschap: wat wil je vertellen?
- Vervolgens ga je kijken naar jouw doelgroep: wie is dit en hoe bereik ik deze het makkelijkst?
- Hierna is het tijd om budgetten te bepalen: hoe vaak moet ik mijn doelgroep bereiken en welk budget is hieraan gekoppeld?
- Vervolgens start het creatieve proces: het schrijven van aanstekelijke teksten met bijpassende visuals. Dit kan zowel foto als video zijn.
- Klaar? Dan kan jouw social media campagne live! Hier houdt het alleen niet op. Het is ontzettend belangrijk dat je tussentijds resultaten goed in de gaten blijft houden en de campagne blijft bijsturen. Hou bijvoorbeeld nauwlettend in de gaten of jouw advertentie inderdaad wel bij de juiste doelgroep terecht blijft komen.
Verschillende soorten social media advertising campagnes voor jouw merk
Er zijn ontzettend veel verschillende doelstellingen die behaald kunnen worden met social media adverteren. Het is echter belangrijk om per campagne goed te formuleren wat je exacte doelstelling is en hier ook op te sturen. Is je doelstelling bijvoorbeeld om je merkbekendheid te vergroten? Dan is het voor jou belangrijk dat jouw advertentie een zo groot mogelijk bereik oplevert. Wil je juist meer verkopen of leads genereren? Dan wil je juist dat mensen ook echt actie gaan ondernemen op jouw website. Dit vraagt om een andere boodschap, maar ook om andere instellingen binnen een campagne. Daarnaast kun je kiezen voor een campagne om de klantervaring en de loyaliteit te vergroten. Dit is vooral interessant wanneer je van jouw klanten meer loyale klanten wilt maken.
Met welke social media platformen haal ik mijn potentie naar boven?
Er zijn ontzettend veel verschillende social media platformen, daarom leggen we graag aan je uit wanneer ze voor jou relevant zijn.
Facebook
Facebook is voor veel mensen het eerste echte grote social media platform. Het is daarmee geschikt voor nagenoeg alle merken. Facebook advertising is daarmee een must in (bijna) ieder geval. Facebook richt zich meer tot tekstuele content in vergelijking met Instagram.
Instagram
Instagram is wereldwijd een van de grootste platforms. De content hierop is veel meer visueel ingesteld, waardoor merken met aantrekkelijke producten of verhalen Instagram inmiddels breed omarmen.
YouTube
YouTube is het grootste videoplatform ter wereld, maar is van oudsher een grote videogalerij. De laatste jaren komt ook YouTube advertising steeds meer op. Heb je gave videocontent? Dan kan YouTube een hele interessante social media strategie voor jou zijn.
LinkedIn
Hét platform wat ontzettend geschikt is voor zakelijke content. Vooral B2B-bedrijven vinden hier gemakkelijk hun doelgroep, maar het is ook zeker geschikt voor B2C-content. LinkedIn heeft een eigen advertentiecentrum waar vanuit je jouw campagnes nauw in de gaten houdt en bijstuurt.
Pinterest
In de basis is Pinterest een verzamelplek voor ideeën, foto’s en andere content. Ideaal voor bedrijven die bijvoorbeeld volledige interieurs aanbieden en als inspiratie willen dienen. Vanuit Pinterest kun je in dit geval bijvoorbeeld gemakkelijk de koppeling leggen met jouw eigen aanbod.
Snapchat
Op Snapchat bevindt zich voornamelijk een erg jonge doelgroep. Zij versturen hier dagelijks video’s naar elkaar, maar het is ook een geschikte plek om jouw producten te laten zien aan deze jonge doelgroep. Maar dit platform leent zich het allerbeste voor speelse content.
TikTok
TikTok is de laatste jaren ontzettend gegroeid en is niet meer weg te denken uit het rijtje met bekende sociale media kanalen. De doelgroep op TikTok is relatief jong en ook hier is fun-content weer hetgeen wat het beste werkt. Het is daarmee ook een zeer geschikt platform om jouw merk te laten zien aan een jonge doelgroep.
WhatsApp
WhatsApp is zonder enige twijfel het meest gebruikte platform. Het is echter nog niet zo lang ook gemakkelijk te gebruiken voor bedrijven. Je kunt hier namelijk een unieke, persoonlijke band opbouwen met jouw klanten. Persoonlijker dan op welk platform dan ook.
Samen maken we jouw potentie zichtbaar met social media adverteren
Wij nemen jou graag werk uit handen en helpen je met het adverteren op social media. Wij geloven er namelijk sterk in dat wanneer we ons beide kunnen focussen op datgene wat we leuk vinden, we tot de mooiste resultaten komen. Wij geven jou onze volledige aandacht, zodat jij begrijpt waar wij mee bezig zijn. Als tegenprestatie rekenen wij op jouw wederzijdse betrokkenheid. Dit maakt ons afhankelijk van elkaar en dat vinden we juist fijn – hoe tegendraads dit ook klinkt. We willen écht samenwerken met jou, want samen werkt. Samen gaan wij op zoek naar de beste manier hoe we jouw potentie zichtbaar maken en benutten.
Samenwerken begint met menselijk contact
Social media adverteren uitbesteden? Wij helpen je met plezier!
Heb jij het gevoel dat jij ruimte hebt om te groeien en denk je dat social media advertising jou hierbij kan helpen, maar heb je simpelweg de tijd of kennis niet om dit zelf op te pakken? Wij helpen je met plezier en vertellen graag meer over hoe we jouw merk samen naar een hoger niveau tillen.
1. De juiste boodschap vertellen in jouw social media campagnes
De merkpositionering op social media bepaalt de basis voor alle boodschappen van jouw social media campagnes. Daarom kijken wij hier met onze merkstrategen graag kritisch naar onder het mom van: ”Eerst denken, dan doen”. Is deze positionering in lijn met de boodschap die verteld wordt? Dan is het tijd voor de volgende stap.
2. Jouw doelgroep op het juiste moment bereiken
Hierna is het tijd voor onze marketeers om de beste doelgroepen samen te stellen. Hierbij worden specifieke doelgroepen aangemaakt die passen bij de doelstellingen van jouw campagne.
3. Advertenties maken die opvallen
Vervolgens is het tijd voor onze designers om de mooiste afbeeldingen en video’s te maken, waarmee jouw advertenties ook daadwerkelijk opvallen. Zo is al het voorgaande werk niet voor niks en haal jij maximale resultaten op jouw campagnes.
4. Het monitoren en bijsturen van jouw campagnes
De advertentie staat live, mooi! Maar hier stoppen wij niet, we houden jouw campagnes nauwlettend in de gaten: Krijgt de doelgroep de advertentie vaak genoeg te zien? Krijgen ook niet relevante mensen de advertentie te zien? Behalen we de opgestelde doelen wel met de huidige koers? Allemaal vragen waar wij ons in deze fase over buigen.