Wat is marketing automation?
Marketing automation helpt jou om je marketingprocessen en campagnes over meerdere kanalen automatisch te beheren. Hierbij moet je denken aan geautomatiseerde berichten via e-mail, internet of social media kanalen wanneer iemand een aankoop heeft gedaan, maar ook wanneer er andere handelingen op jouw website hebben plaatsgevonden.
Marketing automation is gemakkelijk in te regelen via verschillende marketing automation software en tools. Het helpt je ontzettend bij het verhogen van de omzet, maar ook bij het zo efficiënt mogelijk indelen van de tijd voor jouw werknemers. Hierbij worden verschillende tools gebruikt om de meest tijdrovende taken van de moderne marketingmix te versimpelen en te stroomlijnen. Het belangrijkste doel is om via lead nurturing & lead scoring zo eenvoudig mogelijk kwalitatieve leads binnen te halen.
“Marketing automation zorgt voor een gemakkelijke samenwerking.”
Marketing automation koppelt repeterende werkzaamheden aan geautomatiseerde handelingen vanuit een systeem en versimpelt daarmee iedereens werk. Zo houden we allemaal meer tijd over om ons bezig te houden met zaken die er echt toe doen. Daardoor komen we elke keer verder en halen we het maximale uit onze zakelijke vriendschap. Samen maken wij jouw potentie zichtbaar en benutten we deze op een zo eenvoudig mogelijke manier.
Verschillende marketing automation tools die jou elke keer verder helpen
Marketing automation is mogelijk via verschillende tools en op veel verschillende manieren in te zetten. Hieronder laten we je graag enkele verschillende tools en manieren zien. We zijn bekend met deze systemen en kunnen je daarom gemakkelijk helpen bij het opzetten ervan.
Mailchimp voor e-mailmarketing
Mailchimp is een e-mailmarketing en e-mail automation programma dat wereldwijd ontzettend veel gebruikt wordt. Via Mailchimp kun je e-mailcampagnes opzetten en op basis van de mensen die binnen een campagne vallen geautomatiseerde berichten sturen. Mailchimp is vooral geschikt voor automatisering van e-mails en is daarmee geen volledig CRM-systeem. Je kunt hier vooral eenvoudig campagnes beheren en automations opstellen op basis van verschillende segmenten en doelgroepen binnen e-mailcampagnes.
ActiveCampaign voor e-mailmarketing en meer
Dit is vergelijkbare software als Mailchimp. In de basis doet ActiveCampaign hetzelfde als Mailchimp: namelijk het automatiseren van e-mailcampagnes en de marketing daaromheen. Via ActiveCampaign maak je gemakkelijk koppelingen met andere campagnes en weet je daardoor ook eenvoudig de juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste mensen te krijgen.
Salesfeed: een gebruiksvriendelijk CRM-systeem
Salesfeed is een CRM-systeem. In een CRM-systeem automatiseer en integreer jij eenvoudig klantgegevens en klantactiviteiten in jouw marketingstrategie. Dit vormt in veel gevallen de basis voor alle marketing automation. In essentie werkt marketing automation niet zonder een goed gevuld CRM-systeem. Vanuit hier worden namelijk de bezoekers gesegmenteerd en ontvangen ze dus extra relevante, gepersonaliseerde content.
Skylead voor LinkedIn automations
Ook op specifieke social media platformen zijn automations mogelijk en relevant. Zo kun je met Skylead automatisch opvolgberichten sturen naar connecties wanneer zij een bepaalde actie hebben ondernomen op jouw pagina of een bepaalde interactie hebben gehad. Hier zijn veel variaties in mogelijk, wat het ontzettend geschikt maakt voor het automatiseren van jouw LinkedIn-werkzaamheden.
Samenwerken begint met menselijk contact