
Mijn naam is Rens de Corte en ik loop op dit moment mijn afstudeerstage bij drie digitaal vanuit de opleiding Commerciële Economie aan Fontys. Gedurende acht maanden ga ik me bezighouden met een eigen onderzoek binnen marketing en daarnaast pak ik ook een aantal meewerktaken op, bijvoorbeeld rondom social media marketing en SEO.
Verder wil ik me verdiepen in verschillende aspecten van marketing door veel mee te kijken met de experts bij drie ⴾ digitaal. Waar ik na mijn stageperiode precies mee verder wil, weet ik nog niet helemaal. Voor nu staat vooral één ding centraal: knallen bij drie digitaal!

‘Mijn studieloopbaan begon bij de opleiding International Business aan Avans. Al snel merkte ik dat dit toch niet helemaal bij mij paste, al kwam het wel in de goede richting.’
Daarom ben ik een nieuw keuzetraject gestart waarin ik het eerste jaar een “voorproefje” kreeg van zeven verschillende opleidingen. Hieruit werd snel duidelijk dat Commerciële Economie het beste bij mij aansloot. Met mijn vlotte babbel en interesse in marketing & sales voelde deze studie meteen goed. Veel toetsen, projecten en leerervaringen verder, ben ik nu beland bij mijn afstudeerstage bij drie digitaal.
Waarom drie ⴾ digitaal?
Tijdens mijn oriëntatie op een stageplek sprong drie digitaal er al snel uit. De website gaf me meteen een goede indruk: een frisse en luchtige manier waarop het team wordt geïntroduceerd, gecombineerd met duidelijke informatie en de uitstraling van veel kennis en expertise. Dat sprak me enorm aan.
Daarnaast sprak ik met een vriend die hier eerder stage had gelopen. Hij vertelde enthousiast dat drie digitaal uit “fijne mensen” bestaat en dat hij in korte tijd ontzettend veel had geleerd. Dit gaf voor mij de doorslag om te solliciteren. In mijn eerste gesprek met Peter kreeg ik meteen de bevestiging: een luchtig, prettig gesprek met iemand die weet waar hij over praat.

Wat ga ik doen?
In de meeste werkweken werk ik drie dagen aan mijn eigen onderzoek, gericht op een marketing en promotieplan. Daarnaast besteed ik één dag aan meewerktaken en kijk ik veel mee met het team om kennis en ervaring op te doen. Ook ga ik één dag per week terug naar Fontys om te sparren met mijn afstudeercoach en expertsessies te volgen rondom mijn onderzoek. Op deze manier hoop ik niet alleen mijn afstudeeronderzoek succesvol af te ronden, maar ook veel praktijkervaring op te doen en mezelf verder te ontwikkelen binnen marketing
